Több éve dolgozom hivatásos segítőként. Végzettségem szociális munkás, illetve okleveles emberi erőforrás tanácsadó. Életem nagy részében emberekkel foglalkoztam, ezt szeretném tenni a jövőben is, ha lehet minél hatékonyabban.

 

Több évvel ezelőtt kerültem kapcsolatba a coachinggal, de igazán csak akkor keltetette fel az érdeklődésem amikor saját élményként nekem is módom volt megtapasztalni eredményességét. Segítő szakemberként szerettem volna tanácsadói munkám egyre professzionálisabbá tenni és felmerült bennem, hogy egy ilyen hatékony módszer sokat tudna adni szakmai tudásomhoz. 2018 őszén egy új szolgáltatásban, óvodai és iskolai szociális segítőként kezdtem el dolgozni. Ezen a területen a gyermekek támogatása mellett a szülők és a pedagógusok támogatása is teret kapott. Úgy gondoltam a szolgáltatási palettán helyet kaphatna a coaching is mint szolgáltatás. Mivel a lehetőség adott volt elkezdtem nézelődni a képzési kínálatban. Miután jó pár képző intézmény kínálatát áttanulmányoztam, demo esteken vettem részt egyre többet szerettem volna tudni a módszertanról. Rendkívüli mértékben foglalkoztatott, hogy miben más, miben több mint a segítőbeszélgetés, vagy a tanácsadás.  Ekkor találtam rá a Coach Akadémia ösztöndíjas képzésére, ami anyagilag is elérhetőnek tűnt számomra és amit végül sikerrel meg is pályáztam.

Úgy gondolom, hogy innovatív kezdeményezésként a coachingot a tanárok részére is elérhetővé kell tenni. Őket fejlesztve közvetve elérhetők a gyermekek is, és a módszer eredményeinek hatására válhatnak elégedettebb, és boldogabb emberré. A gyermekek kiszolgáltatottak az iskolában tanáraiknak, pedagógusaik mentális állapota intenzíven hat rájuk. Jelenleg a közoktatásban rengeteg problémával szembesülnek a tanárok, és gyakran maradnak magukra a megoldás megtalálásában. Ezekben az esetekben a coaching rendkívül hatékony módszerként segíthetné a pedagógusokat, hogy hatékonyabbak, eredményesebbek legyenek. Nem véletlen, hogy a versenyszférában komoly összegeket áldoznak a cégek a hatékonyság növelése érdekében a coachingra. A közszféra is nagyon jól járna egy ilyen kezdeményezéssel, ami nem csak egyéni hanem szervezeti szinten is megnyilvánulhatna. Ha ezt a pedagógusok is elfogadják, illetve a közoktatásban dolgozó intézményvezetők alternatívaként gondolnak és lehetőséget látnak a coachingban, nincs kétségem az eredmény felől. Én megtettem az első lépéseket, elindultam ezen az úton, és a képzés befejezésével felkerül a szolgáltatási palettámra  a coaching mint szolgáltatás. Hosszú tanulás áll előttem még ebben a munkában, de bízom abban, hogy kezdő coachként is képes leszek eredményeket felmutatni. Mindemellet nem csak az iskolai szociális munka presztizsét, hanem a pedagógusok elismertségét is javítaná hosszútávon a coaching, hiszen eredményesebb, elégedettebb, kiegyensúlyozottabb szakemberkén könnyebben tudnák kivívni azt a társadalmi elismertséget, ami jelenleg a legjobb indulattal sem kielégítő.

A Coach Akadémia képzése ehhez megfelelő alapokkal szolgál számomra. Rendkívül alapos, gondosan felépített képzés rengeteg gyakorlatorientált ismerettel van felvértezve, ami biztosítja, hogy a képzést elvégzők biztosan megszerezzék azokat az ismereteket, amelyet egy kezdő coachnak szükséges tudnia ahhoz, hogy egy ülést sikerrel vezessen.

A Coach Akadémia tanárai nem csak elméleti ismereteket és gyakorlati tapasztalatokat adtak át, hanem egy olyan pozitív attitűdöt közvetítettek, ami nagy hatással volt rám. Lenyűgözött szakmaszeretetük, vitathatatlan sikereik ellenére éreztem a szakmával szemben viselt alázatot, és a folyamatos igényt arra, hogy fejlődjenek. Ajánlom a képzést mindazoknak, akik minőségi képzésre vágynak, egy elfogadó támogató légkörben. Akik kihívásként tekintenek a tanulásra, és ezért képesek is tenni. Változni, tanulni és fejlődni akarnak és nem bánják, ha mindeközben fel is töltődnek egy kicsit.

Örök kihívás számomra az egyéni problémák megannyi árnyalatát megérteni, de mindig hiszek a megoldás létezésében és abban, hogy nem létezik boldogtalanság, csupán néha rosszul értelmezzük boldogságunkat.

Share This